Monday, August 15, 2011

sekejap saje...

sekejap je da 15 ramadan...pejam jelik, da setengah bulan da...kuih raya x buat lagi..huhuhu...baju raya br amik semalam..nasib seme ok..:)
alhamdulillah..spjg da 14 hari berpuasa, aku masih belom sibuk nk membeli di bazar ramadan tu. walau macammana, aku akan masak. alhamdulillah, seme sempat untuk aku masak. masak yg simple2 la..kdg2 selang seli, arini masak nasi, esok masak mee pulak. nasib cik abg x kisah sgt bab2 mkn ni. jimat pon jimat..walau penat skit, xpela..asal kite puas ati. so xde la kali ni aku nk bising2 makanan dah basi ke, x sedap ke atau mahal ke...hehehehhee...dan alhamdulillah puasa kali ini aku masih diberikan kekuatan untuk menyusukan anas dan susu pon kire ok la.. 1 hari dptla 8-10oz... walau kdg2 agak kelam kabut nk masak dgn anas yg kdg2 dtg ngade2 nk aku dok sebelah dia jek, tp masih boleh handle..hehhehe.
selalunya aku pai uma dlm kul 5.30. sampai jek terus kuarkan ayam@ikan atau apa2 yg nk defrost dlu. bg cair skit. pastu if blom solat asar, aku solat dlu. pastu sediakan bhn2 yg nk tumis ke, sayur2 ke. kul 6 aku da start masak n paling2 pon 6.45 seme da siap. hehehheeh...lgpon buka pose mmg x mkn byk. kalau ikutkan, sahur yg mkn byk.hehhee
tahun ni pon sahur kami agk berbeza. aku jarang mkn nasi. just goreng burger n sosej. dan mmg aku rs x lapar sgt mcm mkn nasi. lambat la utk aku lapar. lg plak aku ni pam susu..kene mkn lebih skit. tp so far, mmg x de lapar awal sgt. heheheh...tp kalau aku mkn nasi time buka, ada lebihan lauk ms buka, harusla mkn nasi ms sahur. kalau x membazir ye x..
raya tahun ni, aku akan raya pertama pai raya ketiga di jb...yahoooo!!!sonok2!!raya ke empat br ke kg suami.. :)   yela, sepanjang kawin da 4 tahun ni, 3 x kali beraya pertama di kg suami..sob..sob...heheheh
kire tahun ni kene la raya kt jb plak...baju raya anas? oh...dia yg paling byk..hehehe..plak tu, yg paling mhl!hishhhh..bj budak, mana ada yg murah..aduyaiiiii....

No comments:

Post a Comment