Friday, January 7, 2011

belangkasuwa - Tuan Hj Suratin bin Mohd Yasin

Al fatihah buat arwahyarham Hj Suratin..dan takziah buat ata sekeluarga
Arwah seorang yg sgt baik. walau aku br la kenal rapat dgn famili ata..tp keakraban itu seolah2 sudah bertahun2 lamanya perkenalan kami. aku akan rindu dgn 'ceramah falsafah' arwah. apa saja dia akan kaitkan dgn kehidupan. dia seorang ayah yg penyayang tetapi tegas.
aku xkn lupa masa 3 ari sebelum arwah dijemput pulang, dia sempat bergurau dgn aku tilik2 tgn aku sama ada aku ni boros ke x..hehehheeh..dia kata aku ni menyimpan..hehehehe...buat ms skrg ni, belanja jek la lebih..tp insyaAllah..menyimpan balik..
aku lihat wajah arwah ms tu, sungguh bersih dan tenang dan senyum saja..masyaAllah..maha suci Allah..pengajaran buat kite yg masih hidup ini. arwah terlalu baik dgn org..aku sampai di bandar penawar bersama jenazah. sampai di sana, ramai sgt org. air mata aku ni x usah ckp la.menderu laju bagaikan air terjun!sgt pilu hari tu. mak arwah masih hidup dan menangis2 tengok jenazah anaknya. manusia paling kuat adalah mak ani, isteri arwah. mak ani sempat cakap dgn aku.."Jannah jgn lupakan mak ani ye.."..terus aku peluk mak ani. mana bole aku akan lupakan dia..Aku xkan lupakan kebaikan manusia2 ini. mereka da aku anggap bagaikan keluarga sendiri.
semoga roh arwah ditempatkan dikalangan roh2 yang dirahmati olehNya, jasadnya dipelihara sehingga kebangkitan semua di padang mahsyar, amin..

~~Al fatihah kepada arwah walid, umi dan kakak naquiah..

No comments:

Post a Comment