Friday, October 29, 2010

anas demam...:(

semalam pg anas da berak. pastu kata cikgu dia, kul 10lebih, dia berak lg. masa aku turun tghari, pas mandi, aku bg makan, susu, tbe2 dia berak lagi..aduh..anas kene cirit-birit ke? pastu aku rs badan dia da panas. jam da kul 2. bos ada lak. aku naik opis. kul 2lebih bos g miting, aku turun balik. tgk dia x tdo lagi. aku pon bg susu, pujuk2 dia, tepuk2, tdo da..aku call abg, bgtahu anas x sihat.
kul 6 abg pai opis, sempat lagi tu aku g mkn ayam penyet kt bangi..hehhehee...bdan anas da makin panas. apalagi, mandikan diadgn air sejuk. pastu bg ubt demam n susu. tgk da ok da suhu dia. kul 10 tu aku tdokan dia. dalam kul 1lebih tu, dia bangun merengek2..aku cek suhu badan dia..aduh!!naik lagi. aplagi, suami aku terus mandikan dia pastu bg ubat lagi. terus dia nk tdo...siannye..
bgn pagi terus ke klinik annur. doc bg antibiotik, ubat demam, batuk n selsema. pai uma da kul 11lebih.mandikan dia, bg mkn (even mmg dia xnk mkn n minum susu), terus dia tdo...abg plak nk ke temerloh dengan tonjang ada amik gambo org kawen. bermalam plak tu.dia da serba salah nk g ke x..tp aku kata, xpela...aku bukan sorang kt umah. ada ayu n farah teman..nasib ada dorang ni...
inilah 1st time aku mmg x tdo dgn abg since ada anas. dlu penah la gak ms awal2 peknen. aku balik jb sbb rs x best ms tu kt uma ni..hehhehe..ms tu kan hormon x stabil..
ni anas mcm da ok. suhu pon da reduce. da nk susu n nk main2. tp aku still continue ubat demam tu. takut2 nnt demam balik..
kesian anak ibu ni...Ya ALLAH..aku mohon, Kau lindungi anak ku anas dari segala penyakit yang merbahaya dan sembuhkan la segala penyakitnya...amin...

No comments:

Post a Comment