Monday, July 4, 2011

update..update!!

huihhh..lame benor x hupdate nih!bkn xde masa...tp xde mood..hehehehe..(padahal kt opis xde buat hape pon!!)
nk cite la..psl adik ipar aku yg kawen pd 4/6/2011 di pulau pinang...wahhh..berjalan lg ke penang ni..hehehehe..
kali ni aku pergi dgn keluarga mertua aku nk menghantar rombongan kawen reza dan malisa..jumaat tu, sebelum subuh kami da gerak ni nk ke penang. dalam 4 keta semuanya dari kl. kami bertolak dari rumah kul 4pg..tu diaaaa...huhuhuhu..singgah solat subuh kt sg. perak n sarapan sekali. teruskan perjalanan n sampai di apartment yg mak mertua aku booking( x silap vistana kot..heheheh)..mmg best apartmentnye..(lg best sbb free jek) rehat2 jap, kul 10 terus gerak ke masjid sbb nikah kul 11. alhamdulillah, sekali lafaz jek da selamat da reza. :)
pas nikah, mkn2 n balik apartment semula. anas mmg da lepak, aku tdokan dia dlu. pastu dgn ayah dia sekali tdo..hehehehe..petang tu, aku bw anas mandi kt swimming pool..bkn main lg dia..xnk bg aku pegang ni..eksen bkn main!malu la ada fwen ramai..hahahahaha
pastu naik semula ke bilik n mlm kami g mkn besar kt restoran apa ntah..(tu la, lambat lg update, da lupa..huhuhu)..ni pon ayah mertua aku yg banje gak.. :)  (mekasih ayah) pas mkn, blk semula ke bilik. penat x abis lg ni..huhuhu
ari sabtu tu br majlisnye. buat kt dlm usm. ada tpt mcm kafe ala garden gitu...tp pg tu ayah mertua aku ajak sarapan dlu kt nasi kandar dlu..hehehehe.pas sarapan, bw tok mak ke pasar jeruk (x silap nama nye pasar chow rasta..ye ke??)da borong itu ini, terus blk bilik n siap2 nk check out n ke usm. majlis sanding kul 2pm. so seme solat solat dlu la. pas solat kt masjis usm tu, terus ke restoran tpt majlis tu berlangsung. mmg ala2 garden la gitu...view mmg santekkk..hehhehe
da setel seme, famili ayh terus blk ke kl, tp aku, abg n anas stay lg kt penang. saje nk jenjalan kt sini. kuar dr usm, terus cr hotel..amik ko...sekali tu penuh hotel ni..aku da mual rs mcm nk blk je kl. tp last choice, jumpa la hotel peking, mmg betul2 tgh2 bdr penang. hotel pon nama murah, so conditionnye, amatlah menyedihkan..hahahah!!da check in, terus jln2 kt bdr penang tu. mula2 g komtar, abg nk tgk kedai kamera, pastu jln2 kt port cornwallis (betul x ejaan ni?) aku agakla, ini la xtvt org2 penang time malam2 minggu. lepak2 mkn fish ball bagai, belikan anas mainan, main2 terus blk hotel. tgh mlm aku da xleh tdo, dgr bunyi bisg sbb pub mmg betul2 sblh hotel ni..alahaiiiiiiiiiiii!!anas kejap2 bangun. pastu aku dgr plak paip air terbuka!terus kejut abg. pastu abg pon dgr paip air tu ditutup!ohhh..mmg horror!pg2 aku bgn, aku mmg terus siap2, mmg da x sabar nk cabut dr hotel tu..hahahahah..pengajaran di sini, sila booking awal2 dlu yer hotel..huhuhuhu
pas check out, kami g sarapan dlu kt mamak yg x best!ohw..sungguh x best!pastu terus menuju ke toy museum. ni mmg best!lama gak la kami kt dlm muzium tu. tp cuaca md=s tu hujan plak. anas apalagi, tdo la kijenye tu. tp nasib ms da lama skit kt dlm muzium tu, dia da bgn. so xde la penat aku nk dukung dia. hehhehe
pas kuar muzium, aku ajak abg g batu feringhi. kiteorg lunch kt sana. tgh2 lunch tu, aku nmpk ada bot la utk bw pelancong tgk2 pulau2 atau pantai kt situ. aku pon ty dgn pakcik tu, dia kata rm80 utk 45minit. aku pon apalagi, ajk abg naik bot sbb aku ckp x dpt naik bukit bendera pon x pe la. syg nk naik bot..hehehehe...mmg best. kami bertiga jek dlm bot tu. pakcik tu pulak peramah. dia bw sampai ke monkey beach. tp x turun la..just round jek.abis da round2 kt pantai dgn bot, konon nk gerak balik. tp aku ckp kt abg, singgah la dlu kt bukit bendera tu. mana tahu, da ok ke train tu. mmg tpt dugaan aku. train mmg ok. gumbiranya rs ati....ni la 1st time aku naik bukut bendera.ramainye org, x usah ckp la...nasib anas behave jek..hehehhee...
da puas naik train tu, kiteorg pon gerak la blk. sblm tu singgah dlu kt deive thru mcd, sbb malas da nk benti2. kuar dr jambatan tu kul 4ptg da ms tu...pastu..amik ko, lepas tol juru, jem x hingat!kereta seme gerak slow2 jek. rnr pon mmg x de parking. abg benti solat jek la. mmg ramai org!sampai putrajya, kul 12mlm...tu dia, 8jam!!!nasib anas tdo n x meragam sgt. baik anak ibu ni. pastu esoknye aku terus el..hahahahaha
walaupun penat, tp happy la berjalan, mmg x kemana sgt, xpe, as long kami sekeluarga ada bersama, walau di mana, tetap bahagia...ewah!!

1. wah bestnya jenjalan penang...aku ni gi penang byk kali sbb keje tp tak de la meronda sgt...rasa rugi lak bila baca entri ko ni..hehehe...takpe nex time aku nak ronda gak la...heeee

2. tu la..bkn selalu dpt g jln jauh2..alang2 tu g merayap terus la..tp part hotel tu jek la yg x besttt!!