Wednesday, May 4, 2011

Party birthday anas

ahad lepas 1/5/2011, anas genap setahun. so aku dgn abg mmg da plan lama nk buat party utk birhtday anas. lebih2 lg aku la yg plg excited. dr bln 3 ni aku da plan itu ini..yela, anak pertama..mau x excited!huhuhu
hari jumaat tu abg da siap2 kemas uma itu ini. nk letak kerusi n meja kt mana. maklum jek la, teratak kami ni x bape nk luas. so kene la adjust itu ini. abg kemas 1 uma tu. dgn bilik2 seme dia kemas..(bab2 nk mengemas ni, mmg bg kt abg..hehehhe)
aku plak sibuk basuh baju n siapkan apa2 kt dapur la..esoknya hari sabtu, sambung mengemas lg. biasala...kami kemas, anas tukang 'kemaskan' lagi..heheheh..pastu abg g alamanda, beli brg2. aku plak sibuk mengams di dapur sementara anas tgh tdo. potong bawang, blend bawang, siap2kan apa2 yg nk dimasak esok..hehehe
mlm tu kami tgglkan anas kt uma ani. (thanks ani) sbb nk g pasar mlm bangi. igt nk beli ayam yg jual sekor rm8..tp sampai2 jek, da abis da ayam tu. tggl yg jual kilo2 mcm biasa..aku ty la sekilo bape..mak aiii... tu diiaaaaa!!rm 7.40 sekilo ye puan2!aku pon beli 5 ekor. so seme sekali rm80...amik ko!da beli ayam tu, pastu beli brg2 lain skit, terus blk uma anta brg dlu. br amik anas semula. mmg letih..pai uma jek, aku terus basuh ayam. nk tdokan anas, dia x nk tdo..sibuk main jek..emh..biarlah...lama gak la aku membasuh ayam ni..da siap basuh, aku marinate aym tu plak..da kul 12 lebih tu baru aku tdo...
esoknye ahad tu, the big day, aku bgn pg tu, goreng ayam tu dlu..sbb goreng ayam ni yg lama.. sambil2 goreng ayam, aku rendam mee hoon n aku buat kuah puding roti tu. alamak!!da terpekat la plak..terbanyak palk tepung kastard tuhhhh...aduhhh...xpela, hentam saje la labu...
da siap goreng ayam, aku bakar plak puding roti. tgh tggu nk masak, aku goreng plak mee hoon tu.. 2 kali aku msk..byk juga.. da kul 1.15 tu, aku mandi n ikut abg g alamanda amik kek...heeee..ni yg paling aku teruja..siap oder lg kek utk anas...
sampai uma, aku betul2 kan sikit makanan atas meja tu..pastu anas mengaruk2 plak nk tdo..aduh..da kul 2.45 ni la dia nk tdo..emh..tdokan la dia kejap. da tdo, aku potong buah oren plak..sampai la kazen aku dtg.. n pastu sorg2 demi sorg dtg...anas da bgn da kul 4 tu..pttnye nk ptg kek kul 3.30..da drag pai 4.30..
ms nk potg kek ni la huru hara..anas mmg dgn ikut dia nk pegang pisau tu. x mo aku pegang sekali..aduh ank ibu ni!da jerit2 marah aku pegang tgn dia sekali. aku ni takut nnt tangan dia capai kek tu..huhuhu..mmg x sempat la nk nyanyi2 sgt...hahahahha...anas..anas...
majlis abis kul 6 ptg..mmg penat, tp aku happy.. walau x seberapa, tp aku puas hati!menu yg aku buat, mee hoon, ayam goreng rempah, puding roti. roti jala aku tempah...alhamdullilah...cuaca pon ok. 
acara yg paling dinanti, buka hadiah!yeayyyy!!byk hadiah anas dapat.. :)
paling dia suka dapat keta mainan tu...sibuk la main keta tu..heheheheh
thanks pada yg datang n thanks hadiah2 tu yek..semoga kite semua du=imurahkan rezeki..amin.. :) 

No comments:

Post a Comment